Children's Toys

מאמרים

דרכים יצירתיות ומהנות לחיזוק חגורת הכתפיים של ילדי הגן

בגילאים הרכים הילדים משפרים את המיומנויות המוטוריות שלהם. התינוק חוקר ומכיר את העולם דרך החושים. גם כשאנו מגיעים לשוק חדש בארץ רחוקה ואקזוטית, אנו כאילו נולדים לעולם חדש שם אנו חוקרים ומתנסים באמצעות כל החושים. אנו מסתכלים בהשתהות, מריחים כל ריח, נוגעים בכל דבר בו ניתן לגעת, שומעים את רחשי הסביבה ואת השפה הזרה לנו ורוצים להכניס כל דבר לפה ולטעום. כשאנו מעוניינים לחשוף את הילד בגן להכרות עם העולם, אנו מתחילים לחשוף אותו לחומרי עבודה רק שהמטרה היא ההתנסות ושיפור המיומנויות ולא הגעה לתוצרים סופיים. אז ראשית חשוב שיהיו חומרים ניטרליים, ללא ריחות עם מרקמים עדינים על מנת שלא ייצרו דחייה אצל הילדים . להלן מתכון לשעת פעילות בגן לטובת התנסות בחומר, שיפור כישורים מוטוריים, חיזוק חגורת הכתפיים והמון הנאה צרופה : רכשו קצף גילוח, קצף פשוט וזול ולא ריחני (לא ג'יל) שמים את הקצף על השולחן ומתחילים בעצמינו קודם למרוח אותו על השולחן מספרים לילדים על התחושות שלנו, כמה נעים לנו, כמה זה מרגיש רח בידיים, כמה זה מצחיק אותנו, ולמעשה משקפים חוויה חיובית מזמינים את הילדים להצטרף לחוויה מריחת הקצף תורמת לחיזוק חגורת הכתפיים, ניתן למרוח את הקצף על השולחן, על דלת או על חלון בתנועה רחבה כמו תנועת שחיית חזה ( תמליצו להורים לעשות את זה בבית על הקרמקות באמבטיה). ילד שנמנע מלגעת בקצף חווה קושי וחשש מהמרקם. יש לעודד אותו בצורה הדרגתית תחילה משכנעים אותו להתקרב ולשבת עם הילדים שכן נוגעים בקצף, לאחר מכן, משכנעים אותו לגעת עם אצבע אחת בקצף ומבטיחים שאנו ננגב לו מיד עם מגבון כל הזמן לספר לו על תחושות חיוביות ולמעשה לחשוף אותו לחוויה חיובית באופן זה, ביום הראשון הוא יגע עם אצבע אחת בשני עם שתי אצבעות ומאוחר יותר עם שתי הידיים בתנועת שחייה. אין חשש מכך שהילדים יטעמו את החומר, לא נשקפת סכנה, הקצף איננו רעיל. ניתן לשכלל את החומר ע"י שינוי ריחות או הוספת צבעי מים לקצף כמו כן, ניתן גם להוסיף חול או גרגירי אורז כדי לשנות את המרקמים פעילות זו יכולה לתרום לחיזוק חגורת הכתפיים, וכמו כן, הפעילות מעודדת את הילדים לחשיפה למרקמים שונים וככל שהילד חשוף ליותר מרקמים כך הוא מוכן יותר ולא נרתע מהעולם וממגע. אז תהינו ותתנסו …

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עיכובים התפתחותיים

כל הורה, באשר הוא, רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו. עושה את הכל כדי שיהיה לו קל בחיים. אך יש לא מעט מקרים, שהשליטה של ההורים על הדברים אינה מוחלטת. כאשר הורה מתבשר שיש לילד שלו עיכוב התפתחותי, או

לילד שלי יש בעיה

מתוך "נענע 10 אמא" קורה שהגננת מזמנת אתכם לשיחה, היא טוענת שהילד שלכם שונה, הוא לא מתנהג כמו שאר ילדי הגן, לא אוהב לגעת בגואש, לא רוצה לשחק בחול, הוא לא זוכר יותר מדי על מה דיברנו אתמול, יש לו לדבריה

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך