Children's Toys

מאמרים

החלטות חשובות שרצוי לקבל לפני תחילת שנה"ל החדשה

חיי היום יום של מנהלת גן ילדים הינם חיים אינטנסיביים, תובעניים וגדושים במעברים בין תפקיד לתפקיד.

כל מנהלת גן המנהלת עסק לכל דבר, צריכה לדעת כיצד לשלב בין הקרירה המשפחה והזוגיות. במילים אחרות, כיצד לתת גיבוי ל "בלוף" שהמציאו על דמותה של האישה הקרייריסטית וגם האמא והרעיה למופת ובדרך גם ליהנות מהיתרות העצומים שבתפקיד הקשורים לעצמאות, יצירתיות, מימוש עצמי וצמיחה אישית.

מידי יום צריכה מנהלת הגן להתעורר לצד בן הזוג, להיות אמא מסורה לילדיה לפני שהם יוצאים לגנים ולבתי הספר, לפתוח, לארגן ולסדר את הגן כחלק מתפקידי הארגון, לקבל את הילדים וההורים בתפקיד הגננת והסייעת, לאורך היום לנהל את הצוות, לפתור קונפליקטים ולהיכנס לנעלי המדריכה למול ההורים ואנשי החינוך.

אחה"צ משילה המנהלת את בגדי הניהול והחינוך וחוזרת לתפקידי ההורות והזוגיות. ייתכנו ימים בהם המעברים יהיו מתונים אך רבים הם הימים בהם המעברים יהיו חדים ודינאמיים יותר באם אנשי צוות בגן חסרים ויש לגבותם או בבית בן הזוג במילואים.

מנהלת הגן למעשה מתחזקת ומובילה את סדר היום ובאחריותה גם לפתור כל דילמה בלתי צפויה בדרך.

התחושה בה נמצאות מנהלות גן רבות היא של מרוץ כנגד הזמן, המרדף האין סופי אחר ה- "להספיק". להספיק בבוקר לבשל, לארגן, להסיע, לפתוח בשעה מדויקת את הגן ולמצוא מחליפות לכל המטפלות החולות שסימסו בשש בבוקר כי הן לא מרגישות טוב. ולצד כל ריבוי המשימות היא צריכה לשדר רוגע, חמימות, סובלנות, ביטחון להיות מכילה ומאירת פנים לכולם, לילדים, לצוות ולהורים.

אז איך משלבים את כל התפקידים מבלי לצאת מהכלים ?

  1. מפרידים בין בית לגן – חרטי על דגלך כלל ברור וחד משמעי "לא לוקחים עבודה הביתה !!" נכון.. זה נשמע מאד ברור וגם עם רציונאל הגיוני אולם רבות ממנהלות הגנים לוקחות את העבודה הביתה בתירוץ שהן פשוט לא הספיקו. לקחת עבודה הביתה היא למעשה הטיפול בסימפטום עצמו ולא בשורש הבעיה. למדי כיצד ליצור סדר וארגון וניהול זמנים תקין ולימדי כיצד להתייעל במסגרת שעות הגן בלבד.

  2. משרד – למרות שגני הילדים בד"כ מתנהלים בחלל מצומצם, הקצי לך חלל למשרד המיועד למשימות אדמיניסטרטיביות, פגישות צוות, פגישות אישיות, שיחות הורים ושיחות הדרכה. מבנה המשרד אולם יהיה קצת קטן אך עליו להיות מאורגן באופן יעיל וגמיש הכוונה היא שלא תהפכו אותי מבלי להתכוון למחסן !! ניראות המשרד שלכן משקף את יכולת הסדר והארגון שלכן, את דרכי החשיבה וקבלת ההחלטות ואת הביטחון שלכן בתפקיד הניהולי .

  3. יצירת סדר יום "מאוורר" – יש להתחיל כל יום ב 10 דק' בהן תוכלו לשתות את הקפה במשרד ולכתוב רשימת משימות שיש לבצע היום. לאחר רישום המשימות יש להכניס אותם לתוך סדר היום על פי הנושא והדחיפות . לכל משימה יש להקצות זמן ביצוע ולהוסיף לו עוד 30% זמן על מנת לקחת בחשבון משימות בלתי צפויות וונטילציה של אנשי הצוות.

להלן דוגמא לסדר יום של מנהלת גן העוברת במהלך היום בין מגוון תפקידה:


4. ללא ספק… לתת גיבוי מלא ל"בלוף" הזה שאנחנו הנשים נדרשות להיות סופר ווימן כאלה המסוגלות לג'נגל בין כל המחויבויות ובדרך גם לעמוד בסטנדרטים גבוהים, היא משימה קשה שאתן ממש לא צריכות לבצע . אז אנחנו לא סופר ווימן וזה ממש בסדר שנעשה הפרדה בין כל תפקידנו ולא נצטרך לזרוק ולתפוס את כל הכדורים בו זמנית. סדר וארגון, תיחום של הזמנים והמרחבים בחייכן יסייעו לכן לעבור כל יום בתחושת הישג ואפילו ליהנות מהעשייה.