Children's Toys

מאמרים

הקשר בין קשיים חברתיים לעיכוב התפתחותי אצל ילדים

הקשר בין קשיים חברתיים לעיכוב התפתחותי אצל ילדים

"הוא משחק כל הזמן לבד" בישרה הגננת לאחת האמהות בגן. "הוא מאד מופנם, לא תמיד מסכים להצטרף לפעילויות בגן .." כל שלטי האזהרה מתנופפים באוויר. "הילד שלי ?!" חושבת האמא . "לילד שלי יש קשיים חברתיים?" "איך ???" חושבת הגננת , "איך אומר לה שלילד שלה יש קשיים חברתיים מבלי שתתקוף אותי ?"

ומי אמר שאלו קשיים חברתיים? …. ילדים מתפתחים באמצעות "משחק", תחילה לבד ולאחר עם קבוצת בני השווים. כשהם משחקים הם מתפתחים ! לשם כך הם זקוקים לכישורים חברתיים איכותיים ומתפקידנו המחנכים בבית ובגן להעניק להם את הסביבה המתאימה . במהלך המשחק חשוב שנצפה בילדים ונכיר את אופיים, סמכותיים יותר, מופנמים יותר, נצפה בהיבטים תרבותיים, טמפרמנט ועוד.. וכך, כשנכיר את אישיותם הייחודית, נוכל לסייע להם לרכוש כישורים חבריים כגון הצטרפות למשחק, אמפתיה,דחיית סיפוקים, התמודדות עם תסכול ועוד.. כמובן שבתוך התצפית חשוב שנראה מעבר !! אם הבחנו בהתנהגות חסרת ביטחון בה הילד נמנע ממשחק, נצטרך להבין את הסיבה . ייתכן ומקור ההתנהגות נובעת מקושי או עיכוב התפתחותי, מוטורי, סנסורי או רגשי . ייתכן וסרבול או קורדינציה דלה יצרה דימוי גוף שלילי והימנעות ממשחקים אקטיביים, ייתכן וקושי בוויסות חושי יצר הימנעות ממשחקים רועשים הכוללים פעילות מסיבית של הסנסורים בגוף… אמא !! גננת !! אל תהיו שם לצידם של הילדים, היו איתם, התבוננו התבוננות מעמיקה וגלו את הילד, את אופיו ואת צרכיו הייחודיים צלמו את הילדים בעת משחק, ערכו רישומים כדי שתוכלו להציג מסקנות שיקלו על ההשלמה עם העובדות ומתן טיפול תואם לילד .

אמא, גננת, רוצים להבין יותר על התמודדות עם קשיים חברתיים ואיתורם בבית ובגן ? – לחצו כאן! כדאי מאד לקרוא !

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עיכובים התפתחותיים

כל הורה, באשר הוא, רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו. עושה את הכל כדי שיהיה לו קל בחיים. אך יש לא מעט מקרים, שהשליטה של ההורים על הדברים אינה מוחלטת. כאשר הורה מתבשר שיש לילד שלו עיכוב התפתחותי, או

לילד שלי יש בעיה

מתוך "נענע 10 אמא" קורה שהגננת מזמנת אתכם לשיחה, היא טוענת שהילד שלכם שונה, הוא לא מתנהג כמו שאר ילדי הגן, לא אוהב לגעת בגואש, לא רוצה לשחק בחול, הוא לא זוכר יותר מדי על מה דיברנו אתמול, יש לו לדבריה

ויסות חושי בגיל הרך – רשימת סימפטומים וליקויים

מטרת הרשימה היא לעזור להורים ואנשי מקצוע אשר מתקשרים עם ילדים, להיות מודעים לסימנים מסוימים של ליקוי סנסורי. אין להשתמש ברשימה כקריטריון אבחנתי מוחלט כדי לקבוע אם לילד יש קשיי ויסות חושי! אלא ככלי לימ

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך