Children's Toys

מאמרים

זה שלי!!!!! הקטנטנים שאינם מוכנים לחלוק ולשתף

"אם לקחתי את זה, זה שלי. אם זה ביד שלי, זה שלי. אם אני יכול לקחת את זה ממך, זה שלי. אם זה היה אצלי מקודם, זה שלי. אם זה שלי, אסור לעולם שזה יהיה שלך בכל דרך. אם אני עושה משהו או בונה משהו, כל החלקים שלי. אם זה נראה כמו שלי, זה שלי. אם אני חושב שזה שלי, זה שלי."

יצאתם לגן השעשועים, התלת אופן של הקטנצ'יק חונה ליד העץ, והוא משתעשע במגלשות. לפתע….צרחת אימה קורעת את האוויר:"לא!!!!!!, זה שלי!!!!" אופס. איזו מבוכה. אפשר לחשוב מה קרה, בסה"כ חבר התיישב על האופנים שלך. "מה קרה?" אתם שואלים (על אף שהתשובה ברורה) "האופנים שלי!!" עונה בן השנתים. "אז מה? , הוא רק משחק. אתה מרשה לו לשחק, נכון ? שאתה אצלו הוא מרשה לך לשחק בצעצועים שלו !" אז להורים, ממרומי גיל ה -30 , זה דיי ברור. תחלוק,תשתף,זה 'בריא' לשתף. ככה ישתפו גם אותך. וגם: אם לא תחלוק ותשתף אף אחד לא ישתף אותך!! (ואז, מה יהיה שתגדל, תשאר לבד!! לא יהיו לך חברים!)

ואז, אחד משני התרחישים הבאים קורים: האחד, לבסוף, לאחר שהפצרתם, הוא יוותר. השני -הוא לא יוותר בשום אופן, גם אם תאיימו שהולכים הבייתה….

אז ראשית כל חשוב להבין, שגם התנהגות זו מקורה בשלב התפתחותי, חשוב ובריא, אין כל מקום למבוכה, בין אם זה בבית ובין אם בגן השעשועים הפעוט עובר תהליך של יציאה לאוטונומיה, הוא מבין שהוא יישות בפני עצמה, והחפצים מהווים ביטוי למרחב האישי שלו ולגבולות שלו. זוהי בעצם בין ההתנהגויות שמאפשרות לפעוט להגדיר גבולות אישיים., אותם גבולות אישיים שיבואו לידי ביטוי בכל גיל, מהגיל הרך ועד גיל ההתבגרות ולאחריו. כאשר הקטנטן יהיה קצת פחות קטנטן , הוא ילמד לאזן, מתי לוותר ומתי לא.

ומה אתם תעשו בנתיים ? -הבינו אותו. איך אתם הייתם מרגישים לו הייתם חשים שחודרים למרחב האישי שלכם? -אל תכריחו אותו לוותר. הסבירו לו, תתווכו-תשקפו לילד את הדילמה והרגשות שלו, ולמדו אותו ערכים של שיתוף באמצעות דוגמא אישית. -לפני שמגיע חבר, בדקו עם הילד באילו צעצועים הוא מוכן לחלוק ולשתף, ובאיזה לא -שמרו התנהגויות חיוביות: "אני שמחה שאתם משחקים יחד בארגז הכלים שלך, זה בוודאי כייף לשניכם" "אני מבינה שאתה לא מוענין לחלוק במשחק כרגע, אולי כשתסיים לשחק, תרצה לתת גם לעידו לשחק" -סבלנות. למידה היא תהליך, שאינו מתרחש בן יום (!)

בהצלחה

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה על ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיצד נלמד את הילדים לערכים בבית ובגן ?

נאה דורש,נאה מקיים. כיצד נלמד את הילדים לערכים בבית ובגן? נאה דורש, נאה מקיים. הילדים הם המראה שלנו. הם המראה של מה שהם למדים בבית ובגן . קיימים אינספור מאמרים בנושא חינוך באמצעות דוגמא אישית. ועדיין,

איך משלימים עם כל "הלכלוך" החוזר עם הילד הביתה?

אין מה לעשות. יש דברים, שפשוט מביאים להורים את 'הסעיף'. ולקבל ילד 'מלכולך' מהגן, זה אחד מהם. אפשר להבין אותם, שחושבים על זה. אוטומטית המוח מאותת – זוהמה = חולי = אובדן ימי עבודה = תסכול וחרדות ואת ה'ז

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך