Children's Toys

מאמרים

כמה מילים על מתן פרסים לילדים

"אם לא תתני לי שלוק, אני לא אאסוף את הצעצועים !" התריס בנה הצעיר של חברתי הטובה. לא ניתן היה להתעלם מההלם על פניה .. "כשאנחנו היינו ילדים", היא אמרה לי , "מישהו נתן לי מתנה על כך שסידרתי את החדר ?!" אז מה קורה פה בעצם ? , וכיצד נכון לפעול ?

אפשר להסכים על כך, שמשהו בתרבות שלנו התקלקל עם השנים בכל הנוגע לנושא הזה. וגם אנחנו, המבוגרים אשר לא זכו לתגמול בגין כל התנהגות שגרתית יותר או פחות בחייהם, גם אנחנו נוטים להדבק קצת בקלקול הזה, וללא משים, נוטים להכניס אותו אלינו הביתה, או לגן. "אם תאכל את כל מה שיש בצלחת תקבל קינוח " "מי שרוקד הכי יפה יקבל הפתעה!" "מי שמגיע ראשון יקבל …." "אם תצחצח שינים כל ערב תקבל מתנה!" ו-"פיפי פרס", כבר אמרנו ? ….

מדוע אנחנו משתמשים בשיטה הזאת? בבית או בגן?

ראשית, מתוך הצורך לשלוט באופן מוחלט במתרחש. מתוך חוסר רצון להתמודד עם 'סרבנות', או מן העבר השני – מתוך חוסר אונים (כאשר אנו חשים ש'לא מקשיבים' לנו ננקוט ב'אם-אז') ובעיקר, מתוך רצון "לתקתק" דברים….לעבור למשימה הבאה… אם כך, די ברור מדוע הזאטוט התריע שאם לא יקבל שלוק, הוא לא יאסוף את הצעצועים.

מה כן עושים ? משנים!

-קבלו החלטה לשנות את המצב. -שמשו דוגמא אישית ( האם אתם חומריים ? ….) -קחו כמה שניות לפני משפט שעלול להסתיים באם-אז. חשבו מראש מה יהיה הצעד הבא אם תקבלו תגובת סירוב מצד הילד. -מה אפשר לעשות במקום ? ללמד תוצאות טבעיות והגיוניות. זהו תהליך, זה לא יוטמע בפעם או פעמיים. על כן, גננות והורים – תתאזרו בסבלנות… ביקשת מהילדים בגן להחזיר את הצעצועים למקום לפני ארוחת הצהרים. נתקלת בחוסר שיתוף פעולה או סירוב ? תוכלי להסביר להם : אם נספיק לאסוף את כל הצעצועים, נוכל לקרוא את הסיפור שאתם אוהבים! ומכאן – יהיה שיתוף פעולה, הילדים זכו בסיפור. לא היה שיתוף פעולה ?….הילדים הפסידו סיפור. לאורך זמן, תראו שינוי, ובוודאי לא תשמעו מהזאטוט משפטים כמו "אני לא אשב אם לא תתני לי…."

בהצלחה

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה על ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיצד נלמד את הילדים לערכים בבית ובגן ?

נאה דורש,נאה מקיים. כיצד נלמד את הילדים לערכים בבית ובגן? נאה דורש, נאה מקיים. הילדים הם המראה שלנו. הם המראה של מה שהם למדים בבית ובגן . קיימים אינספור מאמרים בנושא חינוך באמצעות דוגמא אישית. ועדיין,

איך משלימים עם כל "הלכלוך" החוזר עם הילד הביתה?

אין מה לעשות. יש דברים, שפשוט מביאים להורים את 'הסעיף'. ולקבל ילד 'מלכולך' מהגן, זה אחד מהם. אפשר להבין אותם, שחושבים על זה. אוטומטית המוח מאותת – זוהמה = חולי = אובדן ימי עבודה = תסכול וחרדות ואת ה'ז

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך