Children's Toys

מאמרים

למה הוא אף פעם לא מקשיב לי ?? או…כיצד נגרום לילד לשתף פעולה ?

מה ההבדל בין הפעם ההיא, שהחלטתי שסיימנו עם בקבוק לפני השינה , וההחלטה יושמה, לבין פעם אחרת שהחלטתי ש'די!' הוא לא מגיע אלינו יותר למיטה ? , אך אני מחליטה זאת מידי ערב מחדש ?……. מדוע אנו ההורים מוצאים את דברינו לא פעם, חולפים מעל ראשיהם של ילדינו..ואינם זוכים להתייחסות כלל?

התשובה לכך טמונה במידת האמונה של המחנך בהחלטתו, ובמידת הנחישות ביישום ההחלטה מול הילד .

כל החלטה של הורה תמיד יכולה להיות בגדר המלצה בלבד אולם משהו פנימי אצל ההורה יכול להפוך את ההחלטה לדרך ברורה, יציבה ותומכת עבור הילד . הורים רבים טוענים שמאד קשה להנחיל הרגלים לילדיהם, הרגלי שינה, הרגלי אכילה, הרגלי ניקיון ועוד.. הילד פשוט מתעקש לישון ליד אמא, הוא מסרב להירדם במיטתו ויותר מכך, עוד יותר קשה להורה להתנהל מול הילד באסרטיביות ונחישות באמצע הלילה כשחוסר השינה כבר ניכר בשקיות התלויות מתחת לעיניים.

בחינוך הכל קשור להחלטות. בכל רגע נוצרת סיטואציה שיכולה להתפצל לעשרות כיוונים והמחנך צריך להנחות את הילד לאיזה כיוון לפנות . אם החלטתו של המחנך הייתה ברורה, נחושה ותומכת הילד כבר ידע לבד לפנות לאותו כיוון בפעם הבאה שיפגוש בסיטואציה . לעומת זאת, אילו החלטת המחנך הייתה לא ברורה, לא נחושה ולא עקבית, העמימות עבור הילד תהיה מאד גבוהה בפעם הבאה שייתקל באותה בסיטואציה. עובדה זו מחייבת אותנו ההורים והמחנכים להיות בעלי ידע ותפיסה מאד מגובשת לגבי דרך החינוך שאנו בוחרים עבור ילדנו. עד כמה אתם באמת מאמינים (ולא רק רוצים) שהילד צריך לישון בשעה 20:30 ? האם אתם מבינים את הרציונאל מאחורי ההחלטה ונחושים ליישם אותה מתוך אמונה מלאה שזהו הדבר הנכון ביותר עבורו ועבורכם ? עד כמה אתם החלטיים לגבי שנת הילד במיטת ההורים ? כשאתם מחזירים את הילד באמצע הלילה למיטתו אחרי שקפץ לחדרכם לביקור, אתם באמת מאמינים שאתם פועלים לטובתו או לרעתו ?

העניין הוא שבכל יום הורים ומחנכים נדרשים לקבל עשרות החלטות ולעיתים נראה שכל החלטה הוא כמו מלחמה שלמה שגוזלת המון אנרגיה וככל שהקושי ביישום מתגבר האנרגיה אוזלת. לפיכך עלינו המחנכים קודם לבצע הפרדה בין הנחייה, להחלטה.

כל שעלינו לעשות הוא להבין מתי אנו נדרשים להנחות את הילד ומתי עלינו לקבל החלטה עבורו. על מנת לעשות זאת אנו נדרשים לשאול את עצמנו ולהבין מה המקור להחלטותינו, להבין היטב את המשמעויות ואז להחליט עם עצמנו באם אנו מאמינים שהדברים אינם חד משמעיים או באם אנו מאמינים שזוהי הדרך שמובילה אותנו.

שלכן,

מיכל הרפז

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה לך גננת יקרה

סופה של שנת הלימודים הגיע, בחלק מהגנים כבר נערכו מסיבות הסיום ובחלקם עדיין לא. נראה כי סוף השנה הוא זמן טוב לסגירת מעגלים והתייחסות לכל אשר היה בשנה שעברה. מידי שנה, לכל מסיבת סיום, נערכים ההורים הרשו

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך