Children's Toys

מאמרים

תכנית לימודים לראש השנה


לפני שאנו באים לכתוב תוכנית לימודים, חשוב לשים לב לעקרונות הבאים:

  1. בגילאי לידה עד 3 אנחנו מלמדים את הילדים מהמוחשי אל המופשט משמע תמיד מראים לילד את 'הדבר האמיתי' ולא תמונה מופשטת כמו תפוח ולא תמונה של תפוח.

  2. הילד לומד להכיר את העולם באמצעות 5 חושיו. כל דבר חדש הוא מכניס לפה, בודק את הטעם ובמקרם, ממשש, מתחכך וכשהוא מסיים לחקור את ה 'דבר' החדש הוא פנוי ללמידה על למידה, משמע להכיר את אותו ביחס לדברים אחרים . לדוגמה הילד הכיר את התפוח וחקר אותו. הוא פנוי לחקור את הדבש.

  3. חשוב לצאת מנקודת הנחה שיש ילדים שנחשפו לסמלי החג ויש שלא.

  4. בכל פעילות על המחנכת לחשוב כיצד לאתגר את ילד ללמידה חושית בתחום חדש, שטרם הכיר. לדוגמה הילד הכיר את התפוח כעת הוא יכיר מגוון רחב של תפוחים בטעמים ומרקמים נוספים כמו תפוח מתוק, וחמוץ .

  5. יש העביר פעילות בקבוצה קטנה, עד 3-4 ילדים לפעילות של 10 דקות. ניתן לקיים זאת בשעת המשחק בחצר, בכל פעם להכניס קבוצה קטנה של ילדים ולשבת במקום שקט בגן.

  6. מכוון שבגיל זה , משך הריכוז שלו נמוך. על המחנכת להכין את שולחן הפעילות ולהזמין את הילדים עוד בטרם היא מזמינה את הילדים לפעילות.

הצעות לפעילויות בקבוצות קטנה גילאי שנה וחצי עד שלוש


מטרת הפעילות – הילד יכיר את התפוח הפעילות הגננת תכין מבעוד מועד קערה ובה מגוון תפוחים ירוקים, צהובים, אדומים, אדומים עם פסים ירוקים… .הגננת תשים את התפוחים על השולחן ותשאל : מה מונח על השולחן? מה הצבעים של התפוחים ? איזה צורה יש לתפוחים ? מי התפוח הכי גדול ? מי התפוח הכי קטן? "אני חותכת את התפוח הצהוב לחצי, עכשיו יש לי לנו 2 חצאי תפוח" ותמנה :"אחד, שניים". "יש לתפוח קליפה צהובה ובפנים התפוח לבן". "מי רוצה לטעום את התפוח הצהוב ?" חשוב לא לתת לילדים זמן רב מידי להמתין עם טעימת התפוח , סף הגירוי שלהם נמוך והם יוכלו להתרכז טוב יותר כאשר הם יתחילו לטעום. את אותה פעילות ניתן לעשות עם שאר התפוחים. מטרת הפעילות – הילד יכיר את הדבש


הפעילות

**שימו לב! משרד הבריאות ממליץ לתת דבש לתינוקות מעל גיל שנה בלבד !**

הגננת תכין מבעוד מועד קעריות קטנות לכל ילד שמתוכן יוכל הילד לטבול את האצבע ולטעום הדבש. שימי לב-קערה אחת עשויה לגרום להידבקות ממחלות. מכיוון שהמטרה היא הכרת הדבש ולא הכרת הטעם, ראשית יש לתת לילד הכיר את הדבש, כמות שהוא, ובהמשך אפשר להציע גם תפוח בדבש מומלץ לא לספר לילדים את סיפור הדבורה והדבש. אנחנו מתמקדים בהכרות עם החומר עצמו, ולא כיצד הוא נוצר.

בתחילת הפעילות מספרים לילד שזהו דבש. הדבש מאד מתוק ונותנים להם לטעום. הילדים יכירו את המרקם המיוחד של הדבש, את הריח, הם יגעו בדבש ירגישו שהוא דביק וצמיגי, הם יגעו בשולחן ויחוו את האצבע שהמתקשה להתרומם, הם ילקקו את האצבעות באמצעות שאלות פתוחות של הגננת הם יספרו מה הם מרגישים. "האם הדבש טעים לכם ?" הגננת תיגע בדבש ותראה להם את הצמיגיות של הדבש אתם רואים שהדבש דביק ? מה הטעם של הדבש ? אפשר להוסיף אתם יודעים שנעשה חגיגיה של ראש השנה אתם תוכלו דבש יחד עם תפוח. זה מאד טעים. אתם תוכלו דבש עם אבא ואמא שתעשו ארוחת חג.


מטרת הפעילות – הילד יכיר את מנהגי החג


הפעילות

טובלים ואוכלים תפו