Children's Toys

מאמרים

תכנית לימודים – פעילות לסוכות בגן הילדים

מושגים:

מתמטיים – גדול וקטן, מעט והרבה , מיון והכללה. צבעים – ירוק(עלים), חום ( קרשים). מושגים הרלוונטיים לחג – סוכה, סכך, קרש, פטיש, מסמר, קישוטים, אורחים, ועוד.


הפעילות- הקמת סוכה בגן בשיתוף עם ההורים

מטרת הפעילות: הכרות מוחשית של הפעוטים עם הסוכה. חיזוק הקשר בין הילדים להורים, שימור הקשר בין הצוות להורים. הפעילות הורים רבים רוצים לשתף פעולה עם הנעשה בגן. ועל כן, ניתן להזמין לפעילות בת שעה אחת של בניה וקישוט סוכה לגן.מומלץ לבקש מראש משני הורים שיהיו אחראים על בניית הסוכה ולבקש משאר ההורים לבוא עם קרשים, סדין, פטיש, מסמר ומעט ענפים שישמשו לסכך. בתום הכנת הסוכה, ניתן יהיה כבר לתלות את היצירות שהכינו הילדים. במידה והורים רבים מגיעים, ניתן לפתוח שולחנות פעילות בהם מכינים קישוטים לסוכה.


הפעילות- הכנת קישוטים לסוכה באמצעות התנסות במגוון רחב של חומרים

מטרת הפעילות: הילד יתנסה במגוון רחב של חומרים הילד יחזק את שרירי גופו ואת היציבה הפעילות: הגננת תניח על הרצפה נייר בגודל A3, הילד ישב ליד הנייר, הגננת תטבול בגואש כל פעם אמצעי אחר (כגון: ספוג, צמר פלדה, נייר זכוכית, מברשות, צמר גפן או כל אמצעי אחר העולה בדעתכן ) בעזרתו הילד יוכל להתנסות בציור על הדף. ניתן לקיים פעילות זו גם בישיבה סביב שולחן. לילדים גדולים יותר, שהעמידה שלהם יציבה ניתן לבצע פעילות זו גם בעמידה. הדף יתלה בסוכה . את הפעילות ניתן לקיים בגן או בחצר הגן.


פעילות בתוך הסוכה

מטרת הפעילות: הכרות עם מנהגי החג הפעילות: ארוחת החג בתוך הסוכה. לאורך חול המועד מומלץ להכניס שולחנות לאכול ואף לשחק סביב השולחן… לילדים הגדולים , ניתן להעביר את פינת משק הבית (פינת הבובות) לתוך הסוכה.


הפעילות- סיפור לסוכות

לגילאי 2.5-3 ניתן לספר סיפור לחג ערכים: שיתוף ושותפות, חברות

ספר מומלץ- סוכת חברים :"בחודש תשרי בזמן החגים הופיעה המודעה הבאה על קיר המכולת שבעמק החיות: " היכונו, היכונו! לכבוד חג הסוכות תיערך תחרות לבניית הסוכה היפה והמיוחדת ביותר!" כל קוראי המודעה מהרו אל ביתם כדי להתחיל במלאכה…"

פעילות- שירים ודקלומים מטרת הפעילות: הכרות עם שירי החג פיתוח היכולת הוורבלית והמוזיקלית של הפעוטים הפעילות: בחרו ארבעה שירים קצרים בלבד (עד 4 שורות כל שיר ) קליטים ולא מורכבים מבחינה לשונית ותחבירית. באופן הזה הפעוט יכיר, יבין , יפנים ואף ידע בהמשך להשתמש במושגים החדשים שהוא ילמד באמצעות השירים את השירים מומלץ לשיר לאורך כל היום ובפרט במפגשים. שלושת השירים הראשונים מומלצים לפעוטים עד גיל שנתים. השיר "שלומית בונה סוכה" מורכב יותר ומתאים לגילאי שנתיים ומעלה בכל שיר נבחר את הבית הראשון בלבד.

אורחים מתארחים-מלכה שידלובסקי (דיקלום) אבא,אימא, סבא, סבתא בסוכה נשב בצוותא. אח,אחות דודה ,דוד בחג סוכות נשמח מאד.

סוכתי הסוכה /יואל ולבה סוכתי, הסוכה, נהדרת, ירוקה. לי, לי, לי – רק, רק, רק לי רק מחכה.

פטיש מסמר/ נחום נרדי פטיש, מסמר ניקח מהר. סוכה לבנות, בנים ובנות. בסוכה שלנו /לאה נאור בסוכה שלנו אורה וצהלה האורחים באים, והשמחה גדולה לה לה לה…

שלומית בונה סוכת שלום /נעמי שמר שלומית בונה סוכה מוארת וירוקה על כן היא עסוקה היום ואין זו סתם סוכה מוארת וירוקה – שלומית בונה סוכת שלום

הכרת העלה- פעילות בקבוצה קטנה מטרת הפעילות: הכרות עם המושגים "מעט והרבה" "צר ורחב" "עגול" הפעוטים ילמדו למיין ולהכליל את העלים בהתאם לסוג העלה ולהניח אותם באותה סלסלה הפעילות: אמצעי- העלים של הסכך יש להכין 2 סלסילות בצבעים שונים עם שני סוגי עלים שונים הגננת תפזר את העלים על שולחן , תחילה היא תשיים: "אילו הם עלים של עץ, יש עלה אחד ארוך וצר ועלה שני שהוא יותר עגול ורחב" ראשית הגננת תציע לפעוטים לחוש את המרקם של העלה ואת סיביו. הגננת תבקש לשים את כל העלים הארוכים והדקים בקופסא הירוקה וכל העלים העגולים והרחבים בקופסא הכחולה. הגננת תחל ראשונה, היא תניח את העלים בתוך הקופסאות וכך הילדים יראו לראשונה את המיון. הגננת תלמד את הילדים "מיון והכללה" תוך כדי התנסות ותיווך : "הנה יותם שם את העלה הירוק והדק בקופסא הירוקה ודנה ושירה.. ותודה לשגב ששם את העלה העגול והרחב בקופסא הכחולה…. לסיום הגננת תכליל ותאמר: "כל העלים הארוכים והדקים (עץ האורן) בסלסלה החומה וכל העלים העגולים והרחבים בסלסלה הירוקה".


פעילות בקבוצה קטנה בחצר הגן

מטרת הפעילות: הילד יכיר את המושגים גדול וקטן הפעילות: הציוד הנדרש קרשים בצבע זהה החתוכים בשני גדלים בלבד . הגננת תשב עם הילדים על החול בחצר הגן ותשאל אותם: מה יש לנו כאן ? התשובה: קרשים "איזה קרשים יש לנו?, בואו נראה." הגננת תעמיד את הקרש ותאמר " יש לנו כאן קרש גדול"," ופה יש לנו קרש קטן " "מי רואה עוד קרש גדול ?" הילדים יצביעו על הקרש הגדול. וגם על הקטן. על הגננת להוציא מהערמה אך ורק את הקרש הגדול. הגננת תעמיד את הקרשים הגדולים ליד הקרש הגדול ואת הקרש הקטן תעמיד ליד. וכעת היא תשאל "מי יכול להביא את הקרש הקטן ?" בשלב זה הילדים יתנו לגננת את הקרשים הקטנים. על הגננת להעמיד את הקרשים הקטנים לחוד, ליד הקרשים הגדולים. לסיכום: הגננת תאמר: הנה יש לנו פה קרשים גדולים וקרשים קטנים ( מיון הכללה, קטן וגדול)

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך