Children's Toys

מאמרים

תקופת הרישום לגני ילדים, טיפ #3

אתמול התקשרה אמא שמחפשת גן לבנה לשנה הבאה. הייתי בטוחה שאחרי שיחת הטלפון היא תבוא לגו ותרשם – אז זהו שלא !

זה לא היה ככה בעבר, פעם אחרי כל שיחה טלפון ההורים היו מתייצבים בגן ונרשמים. ועכשיו, זה פשוט לא קורה, לא משנה כמה אני מדברת איתם, לא משנה כמה אני מסבירה בטלפון, לא משנה מה אני עושה הם לא מגיעים !!! מה אני עושה לא נכון ,איך אני יוצאת ממעגל האימה הזה???

טיפ- משיחת טלפון לשיחת מכירה

כשגננת עונה לשיחת טלפון של הורה חדש משמע לקוח חדש, היא משנה כובע, מגננת למנהלת גן. או אם נדייק מגננת לאשת מכירות. או אם נדייק יותר, לאשת מכירות של גן ילדים. בפועל המעבר מתפקיד הגננת לאשת מכירות הוא קשה מאד. הורה שמתעניין בגן יכול להתקשר בכל שעה, גם אם זה בשעה 9:00 בבוקר באמצע הארוחה, או בשעה 12:30 לפני שמשכיבים את הילדים לישון. הטלפון מצלצל, את רואה שיחת טלפון ממספר שאינך מזהה, ואז, מתחיל בראשך תסריט שכזה: "מי מתקשר אלי בשעה כזו ? אולי זה הורה חדש… אבל איך אני אעזוב את הילדים ואענה לו ? אני חייבת לענות לו, זה עוד רישום לגן, זה כמו אויר לנשימה ,אני חייבת את הרישום הזה". את לא שלמה עם ההחלטה לענות לשיחה בזמן הכל כך לא מתאים הזה, אבל הפחד מלאבד לקוח מכריע. את עונה, ותוך כדי שיחה את מבקרת את עצמך על זה שענית, תוך כדי שיחה את גם מבקרת אותו, על כך שהתקשר דווקא בשעה 12:30. השיחה לא נעימה, הילדים בגן בוכים, את לחוצה, ואת משדרת את הלחץ להורה. ההורה שאינו מודע לכל המתרחש בגן, לא מבין את פשר השיחה הלחוצה, לא מבין מה הסיבה לרעש בגן, לא מבין למה השיחה מאד קצרה ותמציתית, לא מבין… ופשוט מרגיש תחושה שאומרת לו: לגן הלחוץ הזה אני לא ארשם, אין מצב שבן שלי יהיה בסביבה מלאת לחץ ומתח. תודה אבל לא תודה !!!

ומה איתך? איך את מרגישה אחרי שיחת הטלפון? את כנראה מתוסכלת, מאוכזבת מעצמך שעזבת את הילדים לטובת שיחה עם הורה שלא גילה ענין ולא ירשם לגן, את מתוסכלת מתחשות הכישלון שאוחזת בך אחרי כל שיחת טלפון שכזו.

אז מה עושים ? עליך לבנות סדר יום עבורך, בו את משלבת את שלושת התפקידים שלך : גננת מנהלת גן ואשת מכירות. 7:00-8:00 מנהלת גן ואשת מכירות 8:00-13:00 גננת13:00-17:00 מנהלת גן ואשת מכירות.

ומה קורה שההורה מתקשר בשעות הבוקר ?

את לא עונה לשיחה. את חוזרת להורה בשעות שאת יודעת שתוכלי לחזור אליו כשאת רגועה ונינוחה. תוכלי לבקש מאחת העובדות לענות לשיחה , הן תיקחנה פרטים ויבררו מתי נוח לו לשוחח בשנית. הקדשת זמן לשיחת מכירה – לעולם לא נדע כמה זמן תיערך שיחת המכירה. שיחת מכירה בטלפון יכולה לקחת 5 דקות והיא יכולה גם לערך כחצי שעה. לכן פני שאת חוזרת להורים, וודאי שיש לך זמן פנוי לשיחה ממושכת. ההורה מפרש את מה שהוא שומע – בזמן השיחה הורה שומע רעשים מהגן, ההורה מפרש את הרעש כפי שהוא מבין אותם, כל בכי של ילד מביא את ההורה לחרדה, כל שיר וצחוק של ילד גורם להורה להעלות חיוך על שפתיו, שקט ושלווה בגן גורם להורה להירגע לעומת זאת צוות שמרים את הקול מלחיץ את ההורה עד אימה. לכן שימי לב היכן את מקימת את השיחה והאם הסביבה בה את נמצאת מתאימה לשיחת טלפון . "אני מצטערת אתה לא יכול לבוא ב 11:00 לגן" – במידה ואומרים להורה מתי הוא לא יוכל להגיע ולא מציינים מה הסיבה, אפשר להניח שאותו הורה יעלה השערה לגבי האיסור הזה… מומלץ תמיד לתת הסבר מהי הסיבה שלא ניתן להגיע לראות את הגן בשעה מסוימת ולמה כדי לראות את הגן בשעה אחרת.

הלו? זה טלפון , כן , כן

שיחת מכירה צריכה להיות שיחה רגועה ונינוחה בה ההורה שואל שאלות והגננת או אם תרצו – אשת המכירות עונה. בפועל יכולה הגננת להיות מאד לחוצה, להתחיל לדבר בלי פסיק ובלי נקודה , עד שההורה מתעייף … אני לא מאמינה מה הוא שואל ?! – הורה התקשר לגן מצפה שיקבלו את מה שהוא אומר, בפועל לפעמים נאמרים דברים שיכולים להישמע לך קצת מוזרים. כמו האם הגן יכול להיות גן טבעוני, או אולי יכול להתחיל בשעה 6:30 ומה דעתך שאני אשלם את שכר הלימוד במזומן ובתמורה תתני לי הנחה של 20%…את כמובן לא חייבת להסכים אך חשוב מזה אל תשפטי או תעבירי ביקורת על השאלות האלו ההורה לא בא לראות את הגן , ההורה בא לראות אותך – הגן יכול להיות יותר או פחות יפה, קטן או יותר גדול. בסופו של דבר אם את כגננת, כמנהלת גן, לא תצליחי לגרום לו לסמוך עליך, גודל הגן, מראהו וכמות המשחקים לא שינו דבר וחצי דבר בהחלטתו של ההורה. בנית אמון ובטחון עם ההורה – כבר בשיחת הטלפון ההורה המתחיל לגשש ולנסות להבין אם הגן מתאים לו ולילדו. לכן כדי לתת להורה תחושה של אמון וביטחון עליך להעביר מסרים ברורים ברכות ובנעימות.

אכן להיות אשת מכירות וגננת זה תפקיד מאתגר אך בהחלט אפשרי. תאמיני בעצמך שאת יכולה והשמיים הם הגבול

תבדקו אותי. רוב הכשלונות שלנו כבני אדם מגיעים ממקום של חוסר אמונה בעצמנו. אם את מראש תחליטי "אני לא טובה בזה" "הם לא ירשמו" "אני ממש, אבל ממש לא יודעת למכור", זה בדיוק מה שיקרה.

אך אם תאמיני בעצמך, שאת יכולה, תאמיני שיש לך מה להציע – את מקצועית, הצוות שלך מצוין, יש לכן דרך חינוכית – ההורים ירגישו את זה, וסביר להניח שתחושת הבטחון הזו תהווה עוד 'אבן דרך' בדרך לרישום.

עכשיו את ! ספרי לנו מהן החוויות שלך מתקופת הרישום שהחלה ומאלו שקדמו לה. בוודאי יש לך הרבה מה לחלוק עמנו ועם מחנכות רבות אחרות.

אהבת ? שתפי את החברות.

רוצה ללמוד עוד על עבודה עם ילדים בגילאי לידה עד 3? לחצי כאן

#תעודתגננת

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קליטת עובדת חדשה לגן הילדים

לא פעם פנו אלי ליעוץ מנהלות גן מתוסכלות עקב קושי בהתמודדות עם עובדות הצוות החינוכי. בבחינת הדברים לאחור, נראה כי שוב ושוב אותם מקורות לקונפליקטים עולים על פני השטח, בגנים שונים, אצל מנהלות שונות . אחד

© 2020 כל הזכויות שמורות למרכז הרפז | המרכז הארצי להכשרת גננות לגיל הרך

שעות הפעילות שלנו למענה טלפוני:
ימים א' - ה' בין השעות 08:30-15:30

     רחוב שושנה פרסיץ 1 תל אביב

     09-7966566

     info@m-harpaz.co.il

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

עכשיו תורך להיות גננת

עכשיו תורך להיות גננת!
רוצה לקבל מאמרים? טיפים ועצות בנוגע לעבודה עם גילאי לידה עד 3?
השאירי מייל והצטרפי לניוזלטר השבועי של מרכז הרפז

מאמרים נבחרים

הכשרת גננות

כל מה שאת צריכה הוא לרכוש את הידע ולקבל את התעודה לה את ראויה-שתעשה לך סדר בראש, תיתן לך את הגאווה והמעמד המגיעים לך ותעזור לך למצוא את הדרך הנכונה והמהירה ביותר לתפקיד חייך.
הצטרפי אלינו למסלול להימודים להסמכת גננות לגילאי לידה עד 3

ממליצה מאודדדדד ללימודים במכללת הרפז, תוכנית שנתית לגן אצל המאסטרית מיכל הרפז. קיבלתי ים של חומר לימוד מאוד מעניין . מי שרוצה להרגיש גננת משמעותית בעלת ידע נרחב בכל נושאי הלימוד חייבת ללמוד את זה.

מיה שמש

צרי איתנו קשר בטלפון - 09-7966566 או מלאי את פרטייך