3 דרכים להביא נושא חדש לגן

חג החנוכה בפתח, איך הכי נכון להתחיל אותו..?
האם גם את שואלת את עצמך : איך הכי נכון להביא נושא חדש בפני הילדים 🤔?
אשמח להציג בפניכן 3 אפשרויות:
1. לצאת מתוך החוויה של הילד שהביא אותה לגן או מילולית או מחושית.
לדוגמא:
הילד חזר מסופ"ש אצל סבא וסבתא והביא עימו פנס שקיבל מסבו מתנה. הפנס שהילד הביא מהווה הזדמנות נהדרת לפתיחת נושא חנוכה ( גם לא תכננו זאת) ולהדגים את הנושא של חושך ואור בשיתוף האביזר שהילד הביא.
2. ניצול הזדמנות שמתרחשת כחוויה בתוך הגן כחלק משגרת הגן.
לדוגמא:
לנצל הזדמנות בה ילדים משתובבים במרחב במעגלים כמנוף לפתיחת נושא הסביבון.
3. אני הגננת אביא באופן יזום אמצעי מוחשי שאני רוצה לדבר עליו.
לדוגמא:
הגננת מביאה מהבית אביזרים רלוונטיים בהתאם לסמל החג איתו היא בחרה לפתוח את הנושא (נרות/ חנוכייה וכ'ו, חשוב להתמקד בסמל אחד! ).
באיזה מסגרת כדאי לבצע את החשיפה לנושא:
החשיפה יכולה להתבצע במסגרת מפגש של עד 10 ילדים גילאי 3-2 למשך עד 7 דקות שתכלול : הצגת הסמלים, דיקלום או שיר קצר ופעילות תנועתית קצרה.
הפעילות המוחשית של שיום, מימוש, טעימה וכו תתבצע בקבוצות קטנות של עד 4 ילדים למשך של עד 10 דק.
לקטנטנים ( 1.5-2), הפעילות תתבצע אך ורק בקבוצה הקטנה.
שלך, מיכל הרפז ♥